Badanie przydatności

Badanie przydatności do kształcenia muzycznego kandydatów do szkół I stopnia (135 pkt)

1. Słuch

  • zaśpiewanie piosenki
  • rozróżnianie pojedynczego dźwięku, dwudźwięku, wielodźwięku
  • zapamiętywanie kolejności następujących po sobie trzech dźwięków z różnych rejestrów
  • porównywanie melodii po zmianie: rytmu, rejestru, tonacji, dynamiki itp.
  • powtarzanie głosem pojedynczych dźwięków, krótkich melodii

2. Rytm

  • powtarzanie rytmów przez wyklaskanie lub wystukanie
  • wyklaskanie rytmu melodii zagranej na pianinie
  • wyklaskanie bardzo powolne, szybkie, przyspieszające i zwalniające

3. Pamięć muzyczna

  • zapamiętywanie melodii, rytmów i zwrotów słowno-muzycznych
  • określenie, który z kolei dźwięk zmienił się po powtórnym, zmodyfikowanym jej zagraniu

4. Predyspozycje do gry na instrumencie

  • koncentracja
  • logiczne myślenie
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa
  • sprawność manualna